Forum Forum uczestników rekolekcji III ONŻ w Tarnowie Strona Główna Forum uczestników rekolekcji III ONŻ w Tarnowie
"Pamięć i Tożsamość" - OŻK 2006


Materiały na pogodne wieczory

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum uczestników rekolekcji III ONŻ w Tarnowie Strona Główna -> Formacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Gosiak
Uczestnik



Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Cieszyn

 PostWysłany: Nie 23:48, 29 Paź 2006    Temat postu: Materiały na pogodne wieczory Back to top

Jesli macie jakieś fajne propozycje na pogodne wieczory, to proszę - zamieszczajcie je w tym temacie.

Na początek:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Gosiak
Uczestnik



Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Cieszyn

 PostWysłany: Wto 22:46, 07 Lis 2006    Temat postu: Back to top

ZORRO

emocji będzie sporo, sporo, sporo,
bo w czarnej masce Zorro, Zorro, Zorro,
po nocach mi się śni.
Na konia wsiada, wsiada, wsiada,
a w ręku błyszczy szpada, szpada, szpada,
pojawia się i znika, znika, znika,
bo taki jego los.
Sierżant Garsija, Garsija, Garsija,
od Zorra dostał w pyszczek, w pyszczek, w pyszczek,
a teraz leży w łóżku, łóżku, łóżku,
i klepie się po brzuszku.



OPIS ZABAWY:

Wykonujemy ruchy zgodne ze słowami pląsu.
Zorro - w powietrzu zakreślamy literę Z
sporo - wyrzucamy ręce przed siebie
śni - składamy ręce jak do snu i przykładamy do głowy
wsiada - podnosimy prawą nogę, jak przy wsiadaniu na konia
szpada - wykonujemy energiczny wymach prawej ręki w bok
pojawia się i znika - obracamy się kilka razy dokoła własnej osi
bo taki jego los - stajemy wyprostowani, ręce wyrzucamy przed siebie na wysokości pasa
sierżant Garsija - pokazujemy duży brzuch
w pyszczek - wykonujemy gest uderzania pięściš we własną twarz
w łóżku - składamy dłonie jak do snu i przykładamy do głowy
i klepie się po brzuszku - klepiemy się po brzuszku


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gosiak dnia Wto 22:56, 07 Lis 2006, w całości zmieniany 1 raz
 
Zobacz profil autora
Gosiak
Uczestnik



Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Cieszyn

 PostWysłany: Wto 22:54, 07 Lis 2006    Temat postu: Back to top

Popularny "Taniec belgijski" czyli piosenka "t Smidje" zespołu Lais


Kroki:
ustawiamy się parami na obwodzie koła, panowie z lewej strony, panie po ich prawej stronie. Wszyscy obróceni w prawą stronę, trzymamy się za ręce tak jak przy polonezie.
4 kroki do przodu
obrót i 4 kroki w tym samym kierunku, ale tyłem
4 kroki do przodu
znowu obrót i kolejne 4 kroki w tą samą stronę tyłem
doskok, odskok
obrót z zamianą miejsc
doskok, odskok
i znowu obrót z zamianą miejsc i zamianą partnera

MP3 można pobrać tutaj: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Gripex
KPB



Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bystra Podhalańska

 PostWysłany: Wto 23:16, 07 Lis 2006    Temat postu: Back to top

No Gosiak wymiatasz!!! Tylko się uczyć od Ciebie muszę Smile

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Gosiak
Uczestnik



Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Cieszyn

 PostWysłany: Śro 0:01, 08 Lis 2006    Temat postu: Back to top

hehe Very Happy To jeszcze nie koniec Smile

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Gosiak
Uczestnik



Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Cieszyn

 PostWysłany: Śro 0:02, 08 Lis 2006    Temat postu: Back to top

ZABAWY NA DWORZE

BARAN

Jeśli zgromadzimy coś do zasłonięcia oczu dla wszystkich uczestników zabawy, a może ich być wielu, możemy pobawić się w „pasterzowanie”. Uczestnicy wybierają spośród siebie pasterza, pozostali zostają owcami i baranami. Zanim rozpocznie się zabawa, prowadzący powinien jej wyjaśnić zasady. Otóż prowadzący zawiązuje oczy wszystkim owcom i baranom oczy i rozprowadza je po całym pomieszczeniu bądź terenie (w granicach wzroku i głosu pasterza). Następnie ustawia pasterza w konkretnym miejscu (nie wolno mu się przemieszczać) i wskazuje niewielką przestrzeń wokół pasterza — zagródkę. Teraz zasady i zadania. Oczywiście zadaniem pasterza jest zgromadzić całą „trzódkę” w zagrodzie, nie może się przemieszczać i nie wolno używać mu słów — może natomiast piać, szczekać, miauczeć itp. Owce i barany mogą odpowiadać jedynie „beee…” Oczywiście żeby rzecz była możliwa, przed rozprowadzeniem owiec i baranów cała grupa wraz z pasterzem przez 5 minut ustala sposób komunikacji, słownik lub jak kto woli „stronę kodową”.

BEREK W PARACH

Każdy uczestnik dostaje szarfę na rękę. Ten sam kolor mają po dwie szarfy. Berkiem są dwie osoby mające ten sam kolor. Gdy zostanie złapane dziecko, to berkami są obie osoby mające ten kolor szarfy.

BEREK ŁAŃCUCHOWY

Osoba złapana dołącza się do berka za rękę i razem łapią innych. Gdy ta grupka liczy już 8 osób rozpada się na 2 czwórki i osobno gonią innych.

DOJENIE KRÓW

Na kijku zawieszona napełniona wodą rękawiczka gumowa. Na sygnał drużyny doją swoją „krowę” do pojemnika. Drugi sygnał kończy dojenie. Wygrywa drużyna która więcej nadoiła.

KARMIENIE DZIKICH ZWIERZĄT

Wszyscy w kole. Każdy uczestnik szeptem otrzymuje wiadomość jakim jest zwierzęciem. Nazwy zwierząt się powtarzają. Prowadzący opowiada jakąś historię. Gdy wymieni zwierzę dane osoby rzucają się na zdobycz umieszczoną w środku koła.

KACZY CHÓD

Bieg do mety z piłeczką między kolanami.

KROKODYL

Każde dziecko ma z tyłu za pasek wsadzoną tasiemkę. Biegamy i próbujemy zerwać innym tasiemkę swojej broniąc. Osoba, której zabrano tasiemkę odchodzi na bok. Wygrywa, kto zbierze więcej tasiemek.

LASSO

Zawodnicy siedzą na krzesłach, przed nimi 4 pudełka w odległości 70 cm. Sznurkiem 1,5 m związanym w lasso starają się tak zarzucić na pudełko, by można było je podnieść.

MUR

Dwa zespoły. Pierwszy staje w szeregu na odległość większą niż wyciągnięte ramiona, zawiązuje się im oczy –tworzy mur, przez który przekradają się osoby z drugiego zespołu. Mur może się pochylać, machać rękoma, ale nie może ruszyć się z miejsca. Przekradający dotknięty przez kogoś z muru odpada z gry.

NAJDŁUŻSZY OKRZYK

1. kto dłużej krzyczy

2. grupa podzielona na 3. Prowadzący wskazuje pierwszą.-śpiewają Zorrooooo, po chwili druga drupa Zorrooo, następnie trzecia Zorroo-(dzwięki triady). Na sygnał wszyscy „a skąd masz takiego konia”. Potem odwrotnie „koniuuu”. I wszyscy „a skąd masz takiego Zorra

NA TRZECIEGO

Dzieci stoją dwójkami w kręgu zachowując odstęp pomiędzy dwójkami. Dwoje dzieci luzem –jedno ucieka chroniąc się przed dwójką na trzeciego. Wtedy uciekającym jest ostatni z tej dwójki. Jeśli zostanie złapany zamieniają się rolami.

OKRĘT POMIĘDZY SKAŁAMI

Część dzieci udaje „skały” rozsypane po morzu. Kilkoro dzieci z zawiązanymi oczami to „zagubione okręty”. Mają przepłynąć przez strefę skał do „latarni”, która cichym przerywanym gwizdem sygnalizuje swoją pozycję. „Skały” nie mogą się ruszać, ręce trzymają blisko siebie. Gdy któryś „okręt” się niebezpiecznie zbliża do „skały”, daje mu ona znak o sobie syczeniem. Okręt, który dotknął skały uważa się za rozbity.

PIŁKARSKI REFLEKS

1. Dzieci stoją w kręgu, jedna osoba w środku z piłką, którą podrzuca do góry wywołując imię innego dziecka. To dziecko musi wbiec i złapać piłkę. Teraz ono podrzuca piłkę i wypowiada imię. Jeśli nie udało się jemu złapać piłki odpada z gry.

2. Podobnie jak wyżej tylko osoba, która złapała piłkę krzyczy „stop” gdyż dzieci w tym czasie się rozbiegły po boisku. Wszyscy się wtedy zatrzymują a ona stara się trafić piłką w najbliższe dziecko. Trafiony odpada z gry.

SPĘTANI LINĄ

4 dzieci ustawione w kwadrat. Pod ramiona zakładamy im linę, której końce są związane. W odległości 1 m przed każdym stawiamy jakiś przedmiot. Na znak dzieci próbują podnieść swój przedmiot (wszyscy jednocześnie)

SZTAFETA BALONÓW

Dwie drużyny. Każdy ma balon. Na sygnał startu pierwszy uczestnik biegnie i w biegu nadmuchuje balon. Kończąc bieg musi z rozmachem siąść na balonie na swoim miejscu, by balon pękł. Dopiero wtedy następna osoba startuje do biegu.

WALKA WĘŻÓW

Dwa zespoły dzieci trzymających się za pasy. Trzeba złapać „ogon” (ostatnią osobę lub szarfę przyczepioną do pleców) przeciwnika a jednocześnie uniemożliwić złapanie własnego ogona przez przeciwników. Można wprowadzić więcej „węży”

WALKA Z MAFIĄ

Najlepiej wieczorem, przy świeczkach. Przygotowane karteczki ilu jest graczy (max15). Na 3-literaM(mafia), na 1-K(Katani-detektyw). Puste – porządny obywatel miasta. Losowanie tajne. Koordynator mówi: miasto zasypia –wszyscy zamykają oczy.Ko: budzi się mafia. Otwierają oczy z literą M(tak by nikt nie poznał).Ko: mafia typuje. Ręką wskazują jedną osobę, która będzie musiała odejść z miasta.Ko-mafia zasypia. M zamykają oczy.Ko: budzi się Katani. Ko: Katani typuje -ręką wskazuje osobę, Ko potwierdza lub nie że ta osoba jest z mafii.Ko: Katani zasypia. Ko: budzi się miasto. Wszyscy otwierają oczy.Ko oznajmia że tej nocy jedna osoba wytypowana przez mafię musi odejść. Następuje dyskusja-wszelkie chwyty dozwolone-alibi, kłamanie, przekonywanie innych. Osoby z mafii robią wszystko by ich nie zdemaskowano. Następnie typują wszyscy 2 osoby, które mogą być w mafii. Osoby te mówią mowy obronne-przekonują że są niewinne. Potem czas na głosowanie-odchodzi ta z największą ilością głosów. Ko oznajmia czy wyrzucono porządnego obywatela, czy mafiosa. Jeśli usunięto Katanie, Ko mówi jako o porządnym obywatelu nie zdradzając że szefa już nie ma. Gra toczy się dalej, aż do wykrycia całej mafii lub pozbycia się obywateli

ZAMIANA

Dzieci w kręgu, kolejno odliczanie – każdy ma swój numer. Jedna osoba w środku koła z zawiązanymi oczami wywołuje do zamiany dwa numery. Dzieci te muszą się zamienić miejscami, ale tak by wywołujący ich nie złapał.

ZESPOŁOWY SKOK

Dwa zespoły ustawione w rzędach. Skok z miejsca wykonuje pierwszy zawodnik, drugi od miejsca gdzie pierwszy doskoczył. I tak dalej aż do ostatniego zawodnika.


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Gosiak
Uczestnik



Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Cieszyn

 PostWysłany: Śro 0:03, 08 Lis 2006    Temat postu: Back to top

ZABAWY W TERENIE


ANIOŁ ŚMIERCI – 10 PLAGA EGIPSKA

Pierwsza grupa w okolicznej wsi na wybranych płotach rozwiesza czerwone tasiemki. Druga będąc ‘Aniołem śmierci” musi trafić do tych zagród i zebrać wszystkie tasiemki.

BAZA

Na wzgórzu prowadzący obiera bazę. Dzieci próbują się podkradać. Na pierwszy gwizdek ruszają ze swoich miejsc, na drugi muszą się ukryć. Broniący bazy odwraca się i wywołuje osoby widoczne, które odpadają z gry.

DOBRY OPIS

Grupy idą w teren w różne kierunki opisując charakterystyczne punkty swojej trasy i rysując plan drogi. Robią pętlę i wracają do punktu zbiorczego. Następnie wymieniają się opisanym planem z inną grupą, która ma iść po ich śladach.

KRYĆ SIĘ

Członkowie jednego zespołu ukrywają się po obu stronach drogi na wyznaczonym odcinku. Druga grupa idąc drogą dokładnie obserwuje jej pobocza i stara się wywołać po imieniu jak najwięcej zauważonych osób, które są źle ukryte.

SARDYNKI

Chowa się jedna wyznaczona osoba, reszta jej szuka. Gdy ktoś ją znajdzie, ukrywa się razem z nią. Mogą zmieniać miejsce ale zawsze razem.

SKARB

Dzieci dzielimy na grupki, które rysują lub opisują drogę dojścia do ich skarbu w sposób fantazyjny ale z konkretnymi faktami. Następnie grupy pojedynczo idą ukryć swój skarb. Po powrocie oddają plan prowadzącemu. Ten rozdaje plany tak by dana grupa nie dostała swojego. Wszyscy wyruszają na poszukiwania. Teren powinien być ograniczony.

ŚWIETLIKI – NA SŁUCH

1. Wieczorem- latarka.

2. W dzień – gwizdek. Prowadzący ukrywa się i co 30 s. daje dźwięk.

Jest wytyczony teren zabawy. Dzieci pojedynczo szukają prowadzącego. Każdy, kto znajdzie kryjówkę „świetlika-świstaka” dostaje kartkę z numerem wg kolejności znalezienia szukającego. Gra skończona, gdy wszyscy odnajdą prowadzącego. Wygrywa nr 1. Gdy jest więcej „świetlików(2-3) zwycięzców też więcej

ZA GŁOSEM KOJOTA

Jeden jest kojotem, trzech innych zwierzętami, reszta dzieci – myśliwymi.

Ukryty kojot wydaje co jakiś czas głos wycia, myśliwi kierując się tym muszą go odnaleźć. Jednocześnie różne zwierzęta swoimi odgłosami przeszkadzają myśliwym.


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Gosiak
Uczestnik



Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Cieszyn

 PostWysłany: Śro 0:04, 08 Lis 2006    Temat postu: Back to top

ZABAWY DYDAKTYCZNE

DŁOŃ

Obrysowujemy swoją dłoń i wpisujemy w nią coś dla nas ważnego.

LEKTOR

Czytanie fragmentu np. z gazety jak: kazania, bajkę, nudny wykład, małe dziecko, obcokrajowiec, zaproszenie na randkę itp.

NIEDOKOŃCZONE ZDANIE

Na rozdanych kartkach ze zdaniami każdy uczestnik dokańcza swoje przemyślenia. „Mam nadzieję że…” „Jestem tu, bo…” „Najbardziej lubię…”

NAPISZ

Uczestnicy przykładają sobie paski papieru na czoło i próbują napisać swoje imię długopisem

PROPORCZYK

Każdy wykonuje swój niepowtarzalny proporzec

ŚPIEWAJĄCE FORTEPIANY

Każdy otrzymuje 3 kartki i rysuje na nich jakieś motywy. Prowadzący zbiera kartki i losuje jedną pokazując zawodnikom. Kto pierwszy zaśpiewa piosenkę zawierającą ten motyw?

TELEGRAM

Prowadzący podaje jakieś słowo (max 10 literowe). Uczestnicy piszą telegram – słowa zaczynają się na litery z podanego słowa.

ŻYCIORYS

Ułożyć swój życiorys. Wszystkie słowa zaczynają się na 1 literę mojego imienia.


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Gosiak
Uczestnik



Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Cieszyn

 PostWysłany: Śro 0:05, 08 Lis 2006    Temat postu: Back to top

ZABAWY W POMIESZCZENIACH ZAMKNIĘTYCH

ZABAWY GRUPOWE

ALARM

Dwa rzędy krzeseł zwróconych do siebie poręczami, wszyscy siedzą – jeden luzak. Obchodzi on rzędy w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara. W dowolnym momencie uderza kogoś z siedzących w kolano z okrzykiem „alarm” i ucieka. Uderzony musi biec dokoła rzędów w odwrotnym kierunku niż uciekający. Kto pierwszy zajmie krzesło?

ARKA NOEGO

1. Dzieci losują kartki z nazwami zwierząt. Na sygnał wydają dźwięk charakterystyczny dla tego zwierzęcia i po tym muszą się odnaleźć. Które zwierzęta szybciej znajdą swoją rodzinę?

2. Podobnie ale tylko jedna kartka ma napisane zwierzę np.” krowa”, reszta ma pusto. Na znak wszyscy mają b. głośno wydać charakterystyczny głos. Oczywiście odzywa się tylko krowa.

CZEKOLADA

Na talerzu tabliczka czekolady, nóż i widelec. Wybrane dziecko musi ubrać rękawiczki czapkę i szalik, zrobić rundę wokół stołu czy ławki a potem ukroić sobie kawałek za pomocą noża i widelca i zjeść. Reszta w tym czasie po kolei na tacy rzuca kostką do gry. Gdy ktoś wyrzuci 6 oczek szybko zamienia się miejscem z dzieckiem w środku koła ubierając oddawane rzeczy i też próbuje ukroić i zjeść czekoladę

DYRYGENT

Jedno dziecko wychodzi. Ustalamy kto jest dyrygentem. Dyrygent pokazuje instrumenty, a wszyscy naśladują kryjąc dyrygenta. Dziecko musi domyślić jest dyrygentem

7 FASOLEK

Każdy ma 7 fasolek. Wszyscy chodzą i zadają sobie pytania. Za każde „tak” uzyskane od pytanego otrzymujemy fasolkę. Kto ma więcej wygrywa.

GŁUCHY TELEFON

Mówisz szeptem co dasz w prezencie sąsiadowi. Sąsiad powtarza dalej

GUFFI

Berek łączony z zamkniętymi oczami.

KTO WOŁA

Krąg, jedno dziecko odwrócone tyłem poza kręgiem. Wyznaczona osoba cicho woła. Dziecko ma wskazać tę osobę i powiedzieć jej imię.

KROWA- ŻYRAFA- SŁOŃ- MAŁPA

Wszyscy siedzą w kole. Prowadzący w środku wskazuje kogoś wołając „słoń” lub „żyrafa” czy „krowa” „małpa”. Sąsiedzi też muszą zareagować odpowiednio w czasie liczonym przez prowadzącego (do 10 – b.szybko). Słoń- chwytam się za nos, druga ręka wędruje w powstałą dziurę z ręki i nosa udając trąbę, sąsiedzi przystawiają zwieszone dłonie do mojej głowy. Żyrafa – chwytam się za szyję, sąsiedzi przystawiają otwarte dłonie do mojej głowy (wersja druga – wstaję a sąsiedzi kucają). Krowa –splatam dłonie, odwracam wewnętrzna stroną na zewnątrz-kciuki w dół, sąsiedzi chwytają za kciuki. Małpa – drapię się po głowie i brzuchu, sąsiedzi łaskoczą mnie w boczki. Można wymyślić inne zwierzęta lub przedmioty.

KRZESEŁKA

Krzesła poustawiane na zewnątrz w koło o jedno mniej niż osób w zabawie. Gdy melodia się przerwie wszyscy zajmują miejsca na krzesłach. Luzak odpada zabierając jedno krzesło. Zacieśniamy koło krzesełkowe.

KOGUT

2 dzieci ma z tyłu umocowane ręczniki( jako ogon). Walczą miedzy sobą o zdobycie ogona przeciwnika i jednocześnie upilnowanie swojego.

MOJA MIMI

1 dziecko wychodzi, pozostali wybierają wyraz wieloznaczny np. zamek. Prowadzący dzieli dzieci na tyle grup ile jest znaczeń. Każda grupa układa kilka zdań (prawdziwych!) o tym wyrazie zastępując go MOJA MIMI.

Inna odmiana - to wybór przedmiotu będącego w zasięgu wzroku dziecka i opisywanie go aż do zgadnięcia. Następnym zgadującym jest to dziecko po którego zdaniu zgadujący podał poprawną odpowiedź.

MORDERCA

Jedno dziecko wychodzi. Siedzimy w kręgu, każdy każdego widzi. Wyznaczamy mordercę, który poprzez mrugnięcie będzie uśmiercał innych.(nagłe położenie się na plecy). Staramy się chronić mordercę, a detektyw musi w ciszy go znaleźć.

PERSKIE OCZKO

Dzieci stoją dwójkami. Dziecko drugie - łapacz trzyma ręce z tyłu. Jedno dziecko jest samo i mruga okiem przywołując pierwsze dziecko z wybranej pary. Gdy ono ucieknie - staje z tylu. Łapacz nie może ruszyć się z miejsca i rękami próbuje łapać uciekiniera.

PUSZKA PANDORY

W czasie śpiewu podajemy sobie puszkę. Gdy prowadzący przerwie śpiew osoba trzymająca puszkę wyciąga z niej los i wykonuje podane zadanie.

PEPICZKU PIPNIJ

Dwoje dzieci ma zawiązane oczy a w rękach ręczniki, chodzą na czworakach. Jedno mówi „pi” i ucieka a drugie próbuje go uderzyć ręcznikiem. Jeśli trafi – wygrywa, jeśli nie, następuje zmiana i drugie mówi „pi” i ucieka.

PETER –PAWEŁ

Dzieci siedzą w kole po turecku i mają wyznaczone liczby. Prowadzący i sąsiad z prawej to PETER i PAWEŁ. Wszyscy klaszczą i pokazują w rytmie 4/4: 1–klaśnięcie w kolana; 2–klaśnięcie w dłonie; 3– ręka prawa przygina się do barku, kciuk wskazuje tył; 4–ręka lewa do barku, kciuk do tyłu. Zaczyna PETER przy 3 ruchu(ręka prawa) mówi: Peter; przy 4 -:Paweł. Teraz mówi PAWEŁ: 1–klaśnięcie w kolana; 2–klaśnięcie w dłonie; 3 –Paweł (ręka prawa…); 4 – wymienia dowolna liczbę np.5 wzywająca dziecko o tym numerze do podjęcia zabawy(ręka lewa). I znów:1–klaśnięcie w kolana; 2–klaśnięcie w dłonie; 3 – ta sama liczba np. 5; 4 –inna dowolna liczba. Wszystko w rytmie. Odpada kto się zagapi lub pomyli swój numer i wszystko zaczynamy od nowa, ale nie ma już tej cyfry. O tym trzeba pamiętać!

PRZYSŁOWIE

Grupa inscenizuje przysłowie – Kalambury. Wszyscy reszta ma odgadnąć hasło.

SAŁATKA

Wszyscy siedzą w kole na krzesłach. Jedna osoba jest w środku, wskazując innych po kolei nadaje im nazwy owoców lub warzyw (minimum 3 osoby do jednej nazwy). Potem mówi: przygotuję sałatkę z…(wymienia minimum 2 nazwy – mogą być wszystkie). Osoby te muszą zamienić się miejscami – nie wolno wrócić na swoje aktualne miejsce. Osoba wywołująca także próbuje zając miejsce. Ten kto nie ma miejsca zostaje wywołującym.

ŚWIŃSKI OGONEK

Na ścianie narysowana świnka bez ogonka. Dzieci otrzymują kawałek sznurka z doklejonym na końcu kawałkiem taśmy klejącej i muszą z zawiązanymi oczami podejść i trafić w świnkę.

TEKST

Prowadzący podaje słowo(max 10 liter) zawodnikom. Każdy osobno musi ułożyć tekst zaczynający się kolejno na litery występujące w tym słowie w danym przez prowadzącego czasie.

WĘZEŁ GORDYJSKI

Stoimy w kole. Z zamkniętymi oczami ruszamy do środka koła i wyciągniętymi rękoma łączymy się z innymi uczestnikami. Powstaje plątanina, którą trzeba rozwiązać nie puszczając rąk..

ZADANIE

Śpiew grupy. W przerwie wydane polecenie do wykonania np. „grupujemy się według imion” „uścisnąć jak najwięcej rąk lub kostek u nóg” „spojrzeć w oczy jak największej ilości osób” itp.

ZAMIANA

Każdy ma swój numer. Osoba w środku kręgu ma zawiązane oczy i wywołuje dwa numery, które od razu muszą się ruszyć i zamienić miejscami. Robią to po cichu by nie być złapanym. Złapany zostaje w środku.

ZAJĄCZKI

Dzieci siedzą w kole i kolejno odliczają – mają swój numer. Prowadzący przykłada dłonie do głowy, robi zajączka i mówi „zajączek numer 1 wywołuje zajączka numer 5”. Wywołany przykłada dłonie do głowy i macha nimi. Wraz nim jego sąsiedzi z prawej i lewej strony muszą machać odpowiednio- lewym lub prawym „uchem”-dłonią( tym bliżej zajączka). Kto się pomyli daje fant.

ZGADYWANKA

Wybrana osoba wychodzi z sali tam dowiaduje się jakie zwierzę ma przedstawić pantomimicznie. Grupie też mówimy co za zwierzę będzie przedstawiane ale prosimy by udawali że nie wiedzą i wymieniali coś całkiem innego aby pokazujący trochę się namęczył

ZMIANY W UBRANIU

Pokazujemy dzieciom jakąś osobę. Następnie coś zmieniamy w jej ubraniu i ponownie pokazujemy dzieciom. Grający podają zauważone zmiany.




DLA JEDNEGO

DOBRY SŁUCH

Jedna osoba w kole śpiewa inną piosenkę niż wszyscy. Dziecko chodząc poza kołem stara się go zlokalizować, klepie go w ramię i ucieka okrążając koło starając się wejść w opuszczone miejsce.

DORADZCA

Doradź uczestnikowi co ma czynić lub przeczytać

HISTORIA BEZ SŁOW

3 uczestników opuszcza salę. Prowadzący opowiada historię np. o porwanej księżniczce uwięzionej w zamku gestykulując. Wchodzi 1 osoba i jej prowadzący tylko gestami przekazuje treść. Ta osoba następnej przekazuje zapamiętane gesty. Podobnie druga osoba trzeciej. Trzecia ma za zadanie dodmyślić się fabuły z przekazanych gestów i mimiki, i przedstawić ją zgromadzonym.

IMIĘ DO IMIENIA

Osoba trzymająca piłkę wymienia swoje imię i imię osoby, do której chce ją rzucić. Wymieniony łapie piłkę i mówi swoje imię i imię następnej osoby do której rzuca piłkę.

JAKA TO POSTAĆ

Dwie osoby, jedna z kartką na plecach (postać z bajki), druga ją przedstawia. Pierwsza ma zgadnąć co to za postać

JASNOWIDZ

Opisz pannom ich przyszłych mężów, a chłopcom –przyszłe żony

KTO TO

Na kartkach opisujemy siebie (kilka cech charakterystycznych), ew kilka danych o sobie. Następnie prowadzący zbiera kartki. Jedna osoba losuje kartkę, czyta ją i próbuje odgadnąć, kto to jest wskazując osobę i wymieniając jej imię.

NIEMA PIOSENKA

Wybrana osoba inscenizuje znaną piosenkę. Kto zgadnie – zastępuje ją.

PIENIĄDZ

„Chodzi pieniądz dokoła- gdzie ja jestem? Zgadnij –woła”. Dzieci w zwartym kole recytują rytmicznie jednocześnie wykonują 2 ruchy: jakby z lewej do prawej swej rączki podawały pieniążek a następnie z prawej do lewej sąsiada. Jedno dziecko ma i podaje dalej a równocześnie reszta pokazuje te same gesty kamuflując miejsce aktualne pieniążka. Osoba będąca w kole musi znaleźć pieniążek

PRAWDA – FAŁSZ

Prowadzący opowiada historię, w której fakty przeplatają się z fałszem. Uczestnicy dopiero po zakończeniu opowiadania notują zauważone błędy. Kto więcej znajdzie?

STATUA

Grupa modeluje ustawienie postaci. Statua jest cierpliwa i z kamienną twarzą

ZATAŃCZ

Np. z krzesłem, miotłą itp. oberka, krakowiaka…

ZOOM

Każdy po kolei (fala) wyciąga do przodu zaciśniętą pięść z kciukiem do góry i mówi – zoom. Następne okrążenie szybciej.


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Gosiak
Uczestnik



Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Cieszyn

 PostWysłany: Śro 0:08, 08 Lis 2006    Temat postu: Back to top

ZAWODY


JABŁKO

Jedzenie jabłka pływającego w misie

JOGURT

W parach, jedno ma zawiązane oczy, drugie ręce z tyłu. Pierwsze karmi drugie łyżeczką.

KIMY DOTYKOWE

1. Poznaj przedmiot – dzieci stoją w ciasnym kręgu, ręce z tyłu. Prowadzący przesyła różne przedmioty, które dzieci starają się odgadnąć. Mówią o tym dopiero gdy przedmiot wróci do prowadzącego

2. Kopciuszek – miska z różnymi drobnymi rzeczami(szpilki, groch, pinezki itp.). Grupy starają się na czas posegregować przedmioty.

3. Zgadnij co jadłeś – zawiązujemy oczy i podajemy kawałki jabłka, cebuli, chleba, marchwi, soli, cukru itp.

KRZESŁO W BUTACH

Dwa krzesła, dwóch uczestników z zawiązanymi oczami, porozkładane buty (mogą być miseczki, kubki po jogurtach, kartoniki) ten, kto znajdzie but stara się obuć weń nogę krzesła. Wygrywa, kto pierwszy siądzie na obutym krześle.

MONETA

Kilku osobom przyklejamy za pomocą pasty lub kremu monetę, którą muszą przy pomocy mimiki (grymasów) twarzy pozbyć się.

PAŁECZKI

Każde dziecko ma przy pomocy 2 zapałek wsadzić rozsypane zapałki do pudełka odpowiednio łepkami.

SPINACZE

Dwie osoby siedzą na krzesłach naprzeciw siebie tak by stykały się kolanami. Po prawej stronie każdego krzesła określona ilość klamerek. Zawiązujemy dzieciom oczy – muszą jak najwięcej klamerek wpiąć przeciwnikowi w nogawki spodni.

SZNUREK I BUTELKA

1. Dla każdego zawodnika przygotowana butelka i dwanaście 30 cm kawałków sznurka. Na sygnał zawodnicy posługując się tylko jedną ręką starają się włożyć sznurki do butelki.

2. Długi sznurek jest w butelce. Kto szybciej go wyciągnie?

USTAW KRĘGLE

1. Dwóch zawodników, ręce z tyłu związane. Na 2 stołeczkach 6 kręgli, które trzeba przenieść pod ścianę jeden po drugim.

2. Zawodnicy siadają na krzesłach. Przed każdym na podłodze 6 kręgli. Przy pomocy nóg trzeba podnieść je i ustawić w szeregu.



BITWA NA KULKI

Dwie drużyny po obu stronach siatki lub lini. Kulki z gazety przerzucają na boisko przeciwnika w określonym czasie.

CEBULKA

Podobnie jak UBRANIA , ale trzeba jeszcze jedną osobę w to ubrać.

ESKIMOS

2 rzędy , dziewczęta poprzedzielane chłopcami. Osobie pierwszej malujemy szminką koniec nosa. Poprzez pocieranie nosów trzeba jak najdalej pociągnąć ślad szminki w rzędzie.

FIGURY

Prowadzący mówi: 5 nóg i 2 ręce. Wtedy grupa musi wykonać taką figurę, aby na ziemi znajdowało się tylko tyle nóg i rąk ile powiedział prowadzący. Nie wolno dotykać ziemi innymi częściami. Wszyscy w grupie muszą być ze sobą połączeni przez 3 sek.

GRUBAS

Z każdej grupy wybieramy jedno dziecko , które ubieramy w obszerne spodnie i bluzę. Grupa na sygnał nadmuchuje balony i wpycha je dziecku po ubranie. Powstaje grubas. Liczenie balonów poprzez przekłuwanie (buum).

KARTOFLANA SZTAFETA

Na sygnał drużyny przekładają z kosza pełnego ziemniaki łyżką do pustego. Oczywiście pojedynczo.

OGROMNE PUZZLE

Przygotowane duże elementy obrazu. Na sygnał drużyna musi je ułożyć

PAPIER

Grupa, która umieści na papierze (1x1,5) większą liczbę osób, wygrywa. Stopy nie dotykają podłogi.

TANIEC

Konkurs tańca w parach na gazecie coraz bardziej składanej

WIEŻA

Zawodnicy mają zawiązane oczy, przed nimi pudelka, pojemniki. Mają ułożyć po omacku jak najwyższą wieżę.

WSTAWANIE

W parach dzieci siadają oparte o siebie plecami. Na sygnał wstają bez pomocy rąk. Można to zrobić trójkami, czwórkami itp.


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
kinia:)
Początkujący



Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zakopane

 PostWysłany: Śro 17:10, 08 Lis 2006    Temat postu: Back to top

a mam pytanie nie macie moze jakiegos fajnego scenariusza na jaselka?? bo potrzebuje w miare pilnie:D dzikuje z gory:D

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Gripex
KPB



Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bystra Podhalańska

 PostWysłany: Śro 17:52, 08 Lis 2006    Temat postu: Back to top

Ktoś się kiedyś pożyczył ode mnie takiej świetniej ksiażki z materaiałami na jasełka i jeszcze mi nie oddał Sad Myślę że tam cy się coś ekstra znalazło Smile

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Anka Jungiewicz
Uczestnik



Dołączył: 22 Sie 2006
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Goszcza

 PostWysłany: Śro 21:52, 08 Lis 2006    Temat postu: Back to top

Napisz do Niny, 2 lata temu mieliśmy świetne jasełka, o ile dobrze pamiętam, ona ma do nich tekst... Możesz się jej spytać, kogo w nich grałaRazz W kżdym razie grała ŚWIETNIE! Smile

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Niski
Bywalec



Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 291
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

 PostWysłany: Czw 17:16, 09 Lis 2006    Temat postu: Back to top

albo jak chcesz to ja CI mogę wysłać bo właśnie wspólnie z kumplem kończymy pisać tegoroczne jasełka Razz

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
kinia:)
Początkujący



Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zakopane

 PostWysłany: Czw 18:37, 09 Lis 2006    Temat postu: Back to top

pewnie, że chce;)) dziekuje:)) mozesz mi na maila wyslac:D

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Gripex
KPB



Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bystra Podhalańska

 PostWysłany: Czw 19:34, 09 Lis 2006    Temat postu: Back to top

A jaki jest ten scenariusz. Bo kiedyś widziałem na KODA ODB taki super scenariusz jasełek, tylko że on nie zabradzo nadawał się do kościoła, bo był zbyt humorystyczny, ale na pogodny wieczorek jak najbardziej Smile

Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum uczestników rekolekcji III ONŻ w Tarnowie Strona Główna -> Formacja Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Cobalt 2.0 phpBB theme/template by Jakob Persson.
Copyright © 2002-2004 Jakob Persson


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group